De IKKE-lijst


Een IKKE-lijst, ja hetzelfde als een bucketlist maar dan speciaal een voor MIJ. Want bij het ontwikkelen van een (nog) sterkere IK hoort een lijst met dingen die IK wil doen.  Om de simpele reden dat het kan! Dat is ook het motto van deze lijst OMDAT HET KAN!
De volgorde is willekeurig. Ze zijn alle even leuk.
Als je denkt mij te kunnen helpen aan het voltooien van een van de activiteiten laat het dan weten. Wil je mee doen? Ach waarom ook niet. Ik ben ook heel benieuwd naar jullie top 3 lijst.

The Stig
Auto racen op een circuit.
Als ik 's nachts terug rij over een lege snelweg beeld ik me in dat ik in een raceauto zit. Wat moet het gaaf zijn om een keer te leren hoe de ideale bocht te nemen. En gewoon kei hard te mogen rijden.

De chef
Meedoen aan een kookwedstrijd.
Hoe vaak hoor ik niet dat ik mee moet doen aan masterchef of welk kookprogramma op tv dan ook. Of ik daar aan toe ben weet ik niet. Maar ik zou het erg leuk vinden om te zien waar ik wel sta met mijn kookkunsten.

De reiziger
Nog een keer meelopen in de 4-daagse van Nijmegen.
De tweede keer dat ik meeliep werd de toch na de eerste dag afgelast en dus heb ik nog steeds geen kroontje op de medaille. 

De bevoorrechte 
Meevaren met de canal parade tijdens de gay pride.
Omdat het kan en mag in Nederland! 

De diva
Zingen in een smartlappen koor.
Ik ben gek op een goede smartlap en zing dan ook hard mee. Het leed en de smart van anderen verlicht je eigen leven.

De huishoudster van Jan Steen
De helft van mijn spullen weg doen.
Wat moet dat lekker opruimen in huis. Zo veel spullen/rommel overal. Veel heb ik al in geen tijden gebruikt en ligt maar te liggen. Het zou zo veel ruimte scheppen in hoofd en huis.

De dromer
Miljonair worden
.... oh wacht, het motto was 'omdat het kan!' Laat deze dus maar zitten...

De leraar
Iets schrijven.
Soms heb ik de behoefte om mijn kennis en ideeën met andere te delen. 

De leerling
Nieuwe dingen leren en kennis opdoen
Boeken lezen, een cursus of opleiding doen. Alles om de horizon te verbreden en mij geest te verruimen. 

De huismus
Het huis THUIS maken
Na 8 jaar in dit huis is het nog steeds niet echt knus. Ik zou graag aan de slag gaan met verf en kwast om net die laatste dingen ook af te maken. 




Reacties

  1. Mooi lijstje! Meteen maar op zoek naar aanmeld-info voor de aankomende kookwedstrijden voor volgend seizoen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Meest bekeken

De kunst van het nat vilten

Michael geef mij moed!

Sint Jan

Sokken breinen - Het basis patroon

Maria Lichtmis