Bespaar uitdaging deel 2


De maand december is bijna voorbij. Vanaf het begin van de maand heb ik bijgehouden hoeveel ik aan boodschappen uitgaf. Zoals ik in het bericht hiervoor beschreef. Het was een bizar en drukke maand , maar ik denk dat de uitgaven redelijk gelijk zijn als die in maart of juni. Alleen zag ik nu geen tijd om fruit en groenten op de markt te halen. De feestdagen vierde we buiten de deur dus daar heb ik geen uitgaven extra aan gehad. 
Na deze weken ben ik er achter gekomen dat we ongeveer €10,- per dag uitgeven aan boodschappen. De ene dag is het iets meer en de andere wat meer. Dat is dus €70,- per week. En daar gaat nu mijn uitdaging liggen. Het was de bedoeling dat we iets zouden besparen door het inzicht in de uitgaven. 


Ik heb de volgende uitdaging voor mezelf gemaakt.

Elke week €50,- contant in de portemonnee en proberen daar mee rond te komen. De €20 die dan overblijft spaar ik op voor  hopelijk een zomervakantie. Pasjes gaan thuis op de kast om de verleiding niet te laten winnen. 
Een goede planning en bewust omgaan met aanbiedingen en voorraad. 
Ik denk dat ik rond ga komen met dit bedrag omdat we sinds kort een mond minder te voeden hebben. Carlos eet tegenwoordig bijna elke dag op zijn werk. Dat scheelt echt een mut aardappelen ;-) 


Ik ben heel erg benieuwd of jullie ook een (be)spaarplan hebben voor het komende jaar. Of andere voornemens omtrent de weekboodschappen. Ik hoor het graag. 

Spelregels:

Alles voor dagelijks gebruik vallen onder de boodschappen, dus ook shampoo en deo. 
Kadootjes, traktaties en verjaardagen vallen er niet onder. Daar moet dus een ander potje voor zijn. 
Lenen van de volgende week is niet toegestaan. 

Reacties

Een reactie posten

Meest bekeken

De kunst van het nat vilten

Michael geef mij moed!

Sint Jan

Sokken breinen - Het basis patroon

Maria Lichtmis