Pasjes er uit, tientje er in


Pasjes er uit, tientje er in.
Morgen begint de eerste week van mijn uitdaging. Ik ben er de laatste dagen al  mee bezig geweest. Eerste stap was naar de pinautomaat en 5x €10,- er uithalen. Daarna aan tafel gaan zitten om het weekmenu samen te stellen. Dat doe ik bijna elke week maar nu ben ik er iets bewuster voor gaan zitten en heb ik ook gekeken wat ik nog in de vriezer had liggen. 


Maandag: Stamppot met verse worst (worst uit de diepvries)
Dinsdag: Pasta met pesto en vis. Plus een salade (kabeljauw uit de diepvries)
Woensdag: Wraps met groenten en bonen

Donderdag: Kippenpoten , aardappel en groeten uit de oven (kip uit de diepvries)
Vrijdag: Risotto met erwtjes en geitenkaas
Zaterdag: Soep met restjes uit de groentenla en brood (restjes uit de diepvries/kast)
Zondag: HieperdepiepHoera, oma oma is jarig.... uit eten. 

Deze week zijn de biologische aardappelen bij de AH in de aanbieding dus heb ik 2 zakken รก 3 kilo gehaald. Daar doe ik wel 3 weken mee. We eten niet echt veel aardappelen.

De recepten zal ik op het andere blog beschrijven om niet te veel te dubbel te doen. Hier de link bismillah-eetsmakelijk

 Volg hoe het met de inkopen gaat hier op het blog.
Ik heb er zin in. 

Reacties

  1. Ik blijf het volgen. Hoe moet het verder als de vriezer leeg is of probeer je die wel aan te vullen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die vul ik ondertussen ook gewoon weer bij. Ik loop in de supermarkt bv altijd even langs het vleesschap, afgeprijsd vlees blijft nog prima goed in de diepvries. Ik koop basisvlees, runderlappen, kippenpoten enzo, daar kan je een heleboel mee.

      Verwijderen
  2. Zaterdag wekelijkse boodschappen gedaan. 83,59. Maar daar zaten dan wel 2 kratten bier bij. Verder hoeft er dan deze week niets gehaald te worden. Op zich niet slecht. Voor een gezin van 4 personen. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Meest bekeken

De kunst van het nat vilten

Michael geef mij moed!

Sint Jan

Sokken breinen - Het basis patroon

Maria Lichtmis