Peanuts, pindakoekjes

Vorige week werd er tijdens de kookles op school koekjes gebakken. Voor twee kinderen die glutenvrij eten was er een recept voor pindakaaskoekjes. Ik hield er één achter voor Davita, ze is gek op koekje en pindakaas. En inderdaad het was een succes. Vooral de harde buitenrand en de taaie binnenkant.
Vandaag kreeg ik het recept en gingen we thuis aan de slag. Binnen 30 minuten zaten we met een kop thee en koekjes aan tafel.
Het originele recept is van Yvette van Boven, meestal gegarandeerd succes. Ik haalde er wel wat suiker uit en voegde wat extra meel toe. Chocoholic Davita strooide er nog wat extra pure chocolade overheen.

Voor 30 st of minder als jullie ze net zo groot maken als wij deden. 



Pindakoeken

250 gr Pindakaas
125 gr bruine basterdsuiker (ik nam 80 gr rietsuiker)
125 gr suiker (ik nam 80gr kokosbloesemsuiker)
125 gr amandelmeel (ik nam 75 gr extra)
2 eieren 
10 gr bakpoeder 
Flinke snuf zout 
Evt extra pure chocolade om er op te strooien. 

Verwarm de oven voor op 180C. Bekleed 2  bakplaten met papier. Meng alles gewoon hopla tot een stevig deeg dat niet te veel plakt. Vorm met je handen balletjes ter grootte van een walnoot en leg ze op 10cm van elkaar op de bakplaat. Ze dijen nogal uit. 
Druk ze met je hand, vork of koekjes stempel plat tot 1cm dikte. Bestrooi ze met chocolade. 
Bak de koeken in het midden van de oven in 8-10 minuten gaar. Let op het gaat snel. Koekjes hebben de rare gewoonte om pas hard te worden als ze afkoelen, ze komen dus zacht uit de oven. Laat de koeken op de bakplaat afkoelen. 
Opzich kun je ze prima een paar dagen bewaren..... Maar meestal zijn ze binnen on-time op. 
Succes er mee 

Reacties

Meest bekeken

De kunst van het nat vilten

Michael geef mij moed!

Sint Jan

Sokken breinen - Het basis patroon

Maria Lichtmis