Nacht van de Vluchtelingen

Wie mij een beetje kent weet dat ik graag onverwachte uitdagingen aan ga. De uitdagingen komen vaak gewoon op mijn pad en dan pak ik ze met liefde. Zo ook het mini avontuur van vandaag, of beter gezegd van vannacht.
Twee weken geleden zat ik naar Radio2 te luisteren en daar werd de oproep gedaan naar enthousiaste wandelaars die mee wilde doen met de nacht van de vluchteling. Ik ken het idee, 40 km lopen, midden in de nacht van Rotterdam naar Den Haag om aandacht en zoveel mogelijk geld te vragen voor het lot van duizenden vluchtelingen die elke dag weer kilometers lopen op de vlucht voor oorlog en ellende. 
In een opwelling stuurde ik het bericht naar de radio en nog een kwartier later kreeg ik te horen dat ik een van de 15 startbewijzen had in het Radio2-team! Tof. 
Maar het is wel een sponsorloop, het is de bedoeling om zo veel mogelijk geld bij elkaar te krijgen. En dat is nou net iets dat niet echt in mijn aard ligt. Ik hou niet van acties opdringen of een enorm spektakel op te zetten om geld in te zamelen. Ik heb het op mijn manier gedaan. Social Media is uitstekend om dagelijks een paar berichten te sturen en in de aanloop die op te voeren. Via de organisatie is er een uitstekende website waar mensen kunnen sponsoren en dus geen gedoe met los geld. De eerste donaties druppelde binnen en het voelde zo goed dat het aandurfde om vandaag de laatste bom los te gooien. Een facebook bericht met vele vrienden er in getagt. Iets waar ik mij bijna voor wil excuseren maar het werkt!!! De donaties lopen binnen en met nog 8 uur voor de start zit ik bijna op mijn streefbedrag van €250,-. Zo geweldig tof dat er mensen zijn die mij willen steunen. Het voelt nu al goed. 

Ja, het stopt niet bij het inzamelen van het geld. Het zwaarste onderdeel moet natuurlijk vannacht nog komen. Maar daar heb ik alle vertrouwen in. Als het weer een beetje meewerkt gaan we een mooie wandel nacht te gemoed. 

Bedankt iedereen alvast en je kan nog steeds doneren! 

Sponsor Mij!

Reacties

Meest bekeken

De kunst van het nat vilten

Michael geef mij moed!

Sint Jan

Sokken breinen - Het basis patroon

Maria Lichtmis